sushi

Det var en varm natt och när jag vaknade var det 27 grader i husvagnen. För de som inte varit i en husvagn kan jag berätta att det inte är optimal temperatur. 

Så det blev en tidigt tur hem mot huset för min del, jag ville se hur katterna hade det i värmen. Även om det var 27 grader här hemma så var det ju i ett hus och det var betydligt svalare här. Men jag öppnade upp lite så att de få vindar som kom fick en chans att komma in. 

Efter en kall dusch så körde jag in till stan för en rejäl sushilunch. Buffé för 120kr och jag åt mig rejält mätt innan jag åkte hemåt igen. Jag äter det för sällan och ofta är det bra mycket dyrare om man ser till mycket sushi jag fick i mig. 

Väl hemma parkerade jag ute i skuggan med En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie, men ute eller inne verkade inte spela någon roll, de där fåtalet vindpustar som kom förbi svalkade knappt. Det var nästan så plaststolen jag satt på deformerades i värmen. 

Nu sitter jag här, och försöker att inte smälta bort, medan jag väntar på att det ska bli dags att åka till stan för lite bio. Längtar till jag får sätta mig i den där ac-reglerade svalkan ett par timmar. 

