Regnet kom precis när jag stod och och funderade på om jag skulle gå ut och sätta mig på trappan en stund. Stora droppar föll tungt ner och vinden fick dem att slå mot rutorna i köket. Strax efter lyste solen genom molnen och min mor konstaterade att då blir det regn i morgon också. 

Jag vet inte var det kommer ifrån, men det verkar stämma när man tittar på rapporterna för hur vädret ska se ut i morgon. 

I och för sog spelar det inte så stor roll, jag ska packa ut i bilen under dagen, allt som jag inte behöver i alla fall. Så mycket som möjligt ska vara färdigt inför hemfärden på fredag. Jag börjar känna mig rastlös nu, vill hem till mitt eget, röja och städa hemma. Okej det där sista är väl inget jag ser fram emot direkt men jag har en del tankar på hur det ska bli och det är inspirerande. Även om helgen kommer bli tuff, allt som varit i köket ska gås genom. Mycket kommer åka ner i källaren eller till Myrorna, sen ska all disk diskas innan det ska in i hyllorna. 

Men det blir nog bra när det är färdigt. Måste skaffa nytt köksbord och något att ha micron på. Måste mäta och se vad jag får in, sen blir det nog en tur till IKEA. 

