Så var jag hemma igen. Skönt att kunna sätta sig ner i sin egen soffa och bara slappna av. Inte riktigt. Det har varit trevligt och skönt att vara borta i nästan tre veckor men det är något visst med att komma hem. Sen att komma hem till ett nytt kök är ju ännu trevligare. Förutom en sak. Saneringen.

Kök Ballingslöv Nytt

Det ligger ett fint damm över i stort sett hela lägenheten efter att de har slipat spackel innan tapetsering och målning. Allt måste diskas eller torkas av. Så speciellt mycket vila blir det inte den kommande helgen.

Damm

Sen ska jag bestämma vad som ska vara var och vad som inte ska vara kvar. Ett nytt köksbord behöver jag och lite annat sånt som är nödvändigt. Förvaringsmöbler.

Balkong stök

Trots att det är lite mindre skåp än tidigare så har de gjort det snyggt även om jag inte gillar att hörnan under diskbänken inte är åtkomlig genom skåpen. Det försvinner en hel del plats där. Å andra sidan är det plats som jag inte kan använda till att ställa saker som jag sen glömmer att jag har där.

Ny kyl/frys och ny spis fick jag med. Spisen anade jag men jag trodde inte kylen skulle bytas, men jag är glad över det för jag slapp frosta av frysen och den var i stort behov av det.

När jag sitter här och ser ut på balkongen och ser allt som ska in i köket börjar jag fundera på hur det ska gå. Det känns som om jag kommer stå och klia mig i huvudet en hel del i helgen.

