Tuborg Grøn øl öl 
Jag hade plockat fram vattenkokaren, kaffekvarnen och bönorna redan igår så jag visste att de var framme, så jag skulle kunna få en god mugg kaffe på morgonen. 

Eftermiddagen spenderades först på sundet mellan Helskngborg – Helsingør till sammans med vänner för att ta några öl och ha det gött innan HIFs match mot Djurgården. Det var sönt att kunna sitta där och njuta av en Grøn Tuborg i lugn och ro. 

Annat var det med kaffet på morgonen. Jag upptäckte att jag hade missat kaffefilterna, men det var ju lungt, de hade jag ju lagt i bokhyllan för att de inte skulle ligga på balkongen ifall det skulle regna och det skulle bli fuktigt. I bokhyllan låg de inte. Inte heller i bokhyllan som stod på balkongen. Jag började rota i lådorna som köket är nerpackat i. Men ingenstans hittade jag det jag sökte. Det fick bli så att jag fick gå utan kaffe, jag köpte en mugg på pressbyrån när jag åkte ner till Helsingborg men det är inte riktigt det samma. I morgon fortsätter jakten. 

