Jag hittade kaffefilterna! I går kväll eller rättare sagt halv ett i natt gav jah mig ut på balkongen med telefonen i högsta hugg för att lysa väg och där låg de. Längst ner i en låda under en stekpanna hade de hamnat. Så i morse kunde jag dricka gott kaffe igen. 

Jag har lite vag uppfattning om datum för tillfället. När jag kom hem i fredags låg det en lapp om att de skulle komma och besiktiga köket efter renoveringen. Det kändes som att det var länge tills dess. Men idag ringde det på dörren. 

Klickan var strax efter elva, jag skulle ut och springa idag så jag hade valt att gå runt i kalsonger och linne för det fanns liksom ingen anledning att ta på vanliga kläder innan träningskläderna skulle på. Trodde jag ja!

Precis som i vanliga fall när det ringer på min dörr går en tanke genom mitt huvud. Väntar jag besök? Om nej så väntar jag i regel till personen går i väg. Jag vill inte ha spontanbesök, skjut mig! 

Och det var min första tanke idag med. Är jag bara tyst så försvinner det. Men så slog det mig, är det inte den 14/7 i dag? Var det inte det datumet som stod på lappen? Jodå! Vilket innebar att om jag inte gav mig till känna så skulle de helt sonika låsa upp dörren och gå in och finna mig tämligen oklädd. 

Så jag fick hoppa bort till betjänten och eycka åt mig byxorna samtidigt som jag ropade att jag strax skulle öppna, jag behövde bara klä på mig först. 

Så medan jag knäppte skjortan så öppnade jag och välkomnade mina väntade gäster. Det gick bra. Vecka 32 kommer de och ska rikta en skåpslucka och lägga lite täckbrickor som de upptäckte fattades. 

Får väl se om jag är beredd på det då. 

