Löprunda slinga

Så var det dags att avsluta första veckans träning. Det kändes bättre idag än i förrgår. Både innan och under, även om jag vid mer än ett tillfälle funderade över hur det över huvud taget ska gå att hålla det här tempot över 5km. Men det är därför jag tränar, för att det ska bli möjligt. Det som är omöjligt nu ska bli möjligt fram över.
Samma runda som tidigare och ungefär samma resultat, det känns som att jag lättare faller in i rytmen när jag springer nu, jag har hittat känslan i att ligga runt 6min/km, även om jag hela tiden ligger något under även det. Appens mål är ju 5km på 35 minuter, men mitt mål är ju 30 minuter, men det är ju ett övergripande mål. Det betyder ju inte att jag måste ligga på 6min/km hela vägen. Även om min plan är att i framtiden kunna göra just det och framöver även göra det över 10km.

Men jag ska inte förhasta mig nu, just nu tar jag mig runt 3km på strax under 10min/km så jag ska inte titta på att springa milen under timmen just nu. Fokus är på att ta mig runt nästa träningspass. Som väntar om ett par dagar. Det är ju tre gånger i veckan som gäller och i stället för att köra varannan dag slaviskt så lägger jag in en extra vilodag efter varje vecka. Eller planen är att göra det, jag har ju bara kört en vecka än så länge. löpning träning 5k runner

Jag har lite svårt för den där peppande rösten dock, man hälsas med Hey there awesome runner, have a great run! när man startar ett pass. Om de som gjort appen kunde se mig när jag är på gång ut i spåret och under tiden när jag plågar mig så skulle de inse att jag definitivt inte tillhör kategorin awesome runner. Kommer nog aldrig sälla mig till dem, jag är en slugger som ger sig fan på att det ska gå. Det är inte snyggt men jag tar mig fram.

