regn Helsingborg

Det var utlovat sol, jag var osäker på om jag skulle ta tåget ner till Helsingborg idag men jag tog mig i kragen och satte mig på tåget. 
Jag kom fram lagom till att se sundsbussen lägga ut. Ingen större fara för min del då det bara var att vänta en timme innan nästa avgång. Men så var det inte riktigt, jag fick gå på efter en timme, men sen visade det sig att det var problem med båten så vi fick sitta i hamn en timme (utlovat tio minuters försening) innan vi kom i väg. 

När vi väl kom iväg så gick det inte länge innan man insåg att vi driver ganska bra. Det blev en liten resa söderut för sundsbussen innan den svängde över och närmade sig Helsingør. Hemresan blev bara tio minuter försenad. Det gick ingen nöd på oss, vi hade ju öl. 

Sen var det läge att gå upp till Olympia i regnet för att se Helsingborg spöa AIK. Tänk om de kunde spela så alltid. 

Nu sitter jag på tåget hem från Helsingborg, jag hängde med en vän hem och kollade highligts från matchen och drack öl och rom. Mycket trevlig dag. 

