Nu tror nog grannarna att jag inte har alla paddlarna i vattnet. Jag satt här efter maten och läste. Klockan blev halv nio och då landade blicken plötsligt på ett paket i bokhyllan. Där var ju den där nya Kärsher fönsterputsaren som jag köpte när jag var hos mina föräldrar. Tänk om man skulle ta och testa den. 

Sagt och gjort, jag packade upp och kastade ett öga i bruksanvisningen och sen körde jag igång. Tanken var att ta köksfönstret. Men det gick så snabbt så jag tog balkongdörren i köket också. När det var gjort var det ju bara att fortsätta med resten. Så nu har jag nytvättade fönster. Köksfönstret får jag ta en gång till och inglasningen har jag inte gett mig på än. 

Efter att inte ha tvättat fönster på väldigt länge så kan jag nu tänka mig att göra det ett par gånger om året. Det gick snabbt och man sölade inte ner. Kan ju dock säga att det där vattnet jag slog ut sen, det var ruskigt svart. Och då har jag bara tagit ett fönster som vetter mot vädret. De andra är skyddade i och med inglasningen. 

Inglasningen lär jag bara kunna ta på insidan med maskinen, utvändigt får jag nog snällt ta skrapan med skaft. Har inget bra sätt att fästa maskinen på ett skaft. Att köpa det specialanpassade skaftet för 399:- kommer inte på fråga, inte när jag gav 599:- för maskinen. Det är ett skaft. Ett skaft har jag och silvertejp går att köpa. Billigt och bra. 

