Det var nära att det inte blev någon tur i spåret idag. Hela gårdagen rann näsan och jag var osäker på om jag skulle ge mig på att träna då. Men så i morse när jag vaknade var näsan fri igen. Istället visade mörka moln upp sig. Lagom till Melodikrysset var löst var det inte bara mörka moln. Det var regn.

2015-07-25 11.42.11

Med ”jag gillar att springa i regn, det är bra för karaktären!” rullande i huvudet som ett mantra begav jag mig ut. Tack och lov var gpsguden med mig och jag behövde inte vänta länge på signal. Passande så fick jag in både Britney Spears Work bitch och Icona Pops I love it under passet idag. Det hjälpte till att stärka moralen. Och det gick bra, bättre än förväntat. Idag var det sex omgångar 1,5 minuters löpning och 2 minuters gång som gällde. Något som skrämde mig häromdagen.

Första varvet kändes så bra att det till och med kändes som att jag höll igen i löpningen. Jag behövde inte kämpa för att ligga på 6min/km. Det var då det slog mig. Håller jag på att bli förkyld?

Det är ofelbart så att de gånger jag har presterat bra och känt mig stark under löpturer tidigare har jag blivit förkyld strax efter. Halvvägs genom passet funderade jag på att bryta. Sen tänkte jag att jag var ute och sprang i regnet, om jag blir förkyld, blir jag det oavsett om jag avslutar passet eller inte. Så jag körde vidare.

Träning löpning 5k runner

Man kan se på hur spåret ser ut att signalen från satelliterna inte var den bästa idag. Det är ett rejält molntäcke som har kommit över oss och det är kanske inte så konstigt att den har lite problem att veta var jag var någonstans.

När jag kom hem blev det ett snabbt hopp in i duschen för att sen få på sig lite torra kläder och sen blev det nudlar med kycklingsmak och en extra buljongtärning till lunch. Så nu sitter jag här och eftersvettningarna har precis lagt sig. Det känns bra, förutom att jag har lite ont i ryggen men det hade jag när jag vaknade också så det är nog bara som att jag har legat konstigt. Nu blir det lugna gatan hela eftermiddagen, röven ska ner i fåtöljen och bok ska läsas.

