IKEA Norden, plockepinn,

Så sitter jag här i köket och tittar på delarna som ska bli mitt köksbord. Äntligen är de i lägenheten. Jag lämnade hemmet för 14 timmar sen så det var ju på tiden. 

Men allt gick inte rakaste vägen. Jag hämtade upp en god vän och vi åkte ner mot Helsingborg. Där gick vi på IKEA ett par timmar och hade det gött innan vi gick över till Väla för lite lunch. 

På hemvägen började vi prata om Nimis. Jag hade aldrig varit där, hon en gång. Vi kör inom. Vi stannade till på Systrarna på skäret och drack kaffe för hundra spänn innan vi fortsatte. Det visade sig att vi kört lite fel. Men vi fick se Mölle i alla fall innan vi till slut hittade rätt. 

 
Nimis, plockepinnDet gick nerför vill jag lova. Först en tämligen hyffsad stig som gick över i en rotfylld nerförsbacke som fortsatte i en stenfylld ännu brantare nerförsbacke. Till slut stod man och tittade in i en tunnel av drivved. Hopsnickrad och som såg ut att falla om man bara tittade på den. 

Där ska man in. Och följa den ner till den steniga stranden där inte en enda sten ligger still. Men inte nog med det. Sen ska man upp igen. Det är helt absurt vad man kan göra för lite kultur. Sen tog vi vägen om Båstad där vi såg på min väns farfars och farmors hus. Knappt 100meter från stranden. Fint läge, man kan sitta på balkongen och blicka ut över bukten medan man dricker morgon kaffet. Men det var lite mycket att måla så det såldes. För 6000kr. Centralt. Vid havet. I Båstad. Den affären kan man ju skratta lite åt idag. 

Men nu ska jag väcka grannarna och banka ihop mitt bord. 
  

