Svettigt, Träning, LöpningI dag var det tufft att komma iväg. Det var ingen barnlek när jag var ute heller i och för sig. Det visar sig att en klättring till Nimis och tillbaka inte är det bästa dagen innan träning. Men den värsta träningsvärken satt inte i benen, det var överkroppen som var mest stel och ömmande. Strax innan på förmiddagen kom det ett rejält regn, när jag gav mig ut sken solen igen. Så det var en ganska fuktig värme som blandade sig med doften av nyklippt gräs som gjorde att det var lite tungt att andas.

Träning, löpning, 5k runner

Idag var det starten på vecka 3 i träningen mot 5km. Det är också första dagen då upplägget var lika mellan löpning och gång. Först 1,5min löpning följt av lika mycket gående. Sen var det två omgångar med 2,5min löpning och dito gång för att sen avsluta med en omgång på 1,5min igen. Jag vill lova att det var tungt. De där 30 sekunders extra vila jag haft innan var saknade vill jag lova. Speciellt när man drog i väg på 2,5 minuters omgångarna. Givetvis låg den ena av dem rakt över backarna. Det var bara att bita ihop men det var svårt att hålla sig till 6min/km, efter halva tiden på löpsträckorna smög sig tiden upp mot 6:30. Men det är under 7min i alla fall.

Nu ska jag montera ihop de sista lådorna till mitt köksbord som jag satte ihop inatt. Sen ska ag ta mig till affären, vilket innebär att jag måste klättra ner för tre trappor. Sen ska jag upp igen. Tror nog jag ska ligga på soffan resten av dagen.

 

