Etiketter

, , ,

Det var inte den bästa uppladdningen inför detta passet heller. Halv tre i natt hade jag inte somnat. Då hade jag legat och snurrat sen strax efter tio. Klockan var väl strax efter fem när Elvis, min katt, bestämde sig för att det var dags att väcka mig. så när klockan sen ringde 08.00 var jag allt annat än pigg. Jag ställde om klockan och somnade om. Runt halv elva kom jag ur sängen.

Så det blev en senare löprunda än vanligt. Och med den natten i minnet så kan jag säga att en sådan natt är ungefär likvärdigt med en tur till Nimis när man pratar om träningsupplägg. Det var seg att komma igång och jag kände efter lite väl mycket tycker jag. Men det kändes som att jag var lite piggare trots allt.

Löprning, träning, 5k runnerMen det var inte mycket piggare kan jag säga. Nu sitter jag här och eftersvettas och funderar på hur jag ska klara av passet på lördag. Då lägger den på en halv minut på varje omgång. I dag var det, precis som i tisdags 1,5/1,5 2×2,5/2,5 1,5/1,5. På lördag är det alltså 2/2 2×3/3, 2/2. Det kommer betyda att andra löpomgången kommer starta i uppförsbacke, och jag kommer att avsluta i backarna. Men det är ett senare problem.

 

