Etiketter

, , ,

För en gångs skull är jag trött. För idag gick jag upp klockan sju. Halv åtta skulle vattnet stängas av och jag var inte riktigt beredd på att inte duscha och raka mig i dag. Så jag satte igång och gjorde vad jag skulle. Sovit dåligt i vanlig ordning men jag kunde höra att jag inte var ensam om det. 

Sen börjades det. Det revs och hamrades, bilades och sågades. En av lägenheterna i trappen får nytt kök precis som jag fått. Vilket man tydligen inte kunde göra samtidigt. Istället tar man en lägenhet här och ett par andra i ett par andra trappor. Verkar logiskt. 

Jag flydde till ett Espresso House någon timme, men då hade de redan lugnat sig och vattnet var tillbaka. 

När jag återvände till lägenheten så satte de igång igen. Med att slipa och riva. Det ska ta två och en halv vecka det här. Jag hoppas att det värsta blir löst de här dagarna. 

Men så ikväll fick jag en idé. Jag har så många ljusstumpar som ligger i ett par lådor. Varför inte ställa sig och göra lite ljus? Det är väl bra sysselsättning en måndagskväll? Det tog ett par timmar längre än vad jag hade räknat med. Plus att jag dessutom spillde stearin över hela min nya glashällsspis. Men det är lugnt tänkte jag, det skrapar jag bara bort med skrapan som jag köpte för länge sen. Skrapan som jag såg och höll i för några dagar sen. Det blir enkelt. 

Förutom att jag nu inte hittar den där skrapan! Det var ingen höjdare att skrapa rent det med ett lilet rakblad, för det hittade jag i alla fall. Men nu har jag sex nya ljus att lägga till samlingen. Dessutom med en veke som gör att de ska klara av att brinna ordentligt också. Så nu skulle jag gå och lägga mig. 

Just det, jag hade rivit ur lakanen ur sängen i morse. Tänkte jag skulle bädda rent. Så nu måste jag ställa mig och göra det också. Jag vill bara sova. 

