Etiketter

, , ,

Så jag tog en liten tur till ett par second hand affärer idag. Tanken var att leta efter ett par köksstolar och det tror jag att jag har hittat. Ska åka förbi med bilen i morgon och se om de är kvar då. Men som alltid hittade jag lite skivor. Erikshjälpen hade Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band av The Beatles. Jag trodde jag hade gjort ett fynd men när jag vände på den förstod jag varför den stod kvar längst fram i backen. De ville ha 250.- för den!

Okej det är en bra skiva och jag har själv lagt 150.- för ett exemplar hos en skivhandlare för något år sen. Men det var inte riktigt den prisbilden jag räknat med. Hittade en Lou Reed skiva som de ville ha 75.- för. Jag tog mig till Kretsloppan istället. Där har de 10.- för alla album och 50.- för 10 st. Jag gjorde en del fynd får jag nog säga. En James Last, en Madonna och en med Lena Nyman som kvinnan i kassan sa var en riktig klassiker.

Jag plockade på mig 10 skivor innan jag gick och en av dem var den här.

Spänst åt alla, LP

För det fantastiska priset 5.- får jag inte mindre än två olika motionsprogram, ett enkelt och ett mer avancerat. På innerkonvolutet är det bilder som visar och förklarar alla rörelserna. Det ska hoppas och sträckas ut och en massa saker. Allt ackompanjerat av en trevlig musik som funkar på vilket mingelparty som helst medan Stina Ljunggren berättar vad man ska göra.

Det var inte förrän jag kom hem som jag såg baksidan på skivan. Det är inte bara motion utan den här skivan tar ett helhetsgrepp på din hälsa.

Banta med glädjePå hela första sidan av skivan förklarar Ture Arvidsson från Karolinska sjukhuset sin ”avvänjningsterapi att komma ur riskabla matvanor som orsakar övervikt och ger råd och anvisningar hur ni på ett enkelt sätt kan stärka er vilja att banta.”

Först berättar han hur man genom att avstå en smörgås och går en promenad på 15min om dagen kan förlora flera kilo på ett år. Sen mot slutet går det över i en liten hypnossession för att man genom att lyssna på en röst som på ett suggestivt sätt berättar vad man ska göra gör det mer övertygande och det får på så vis lättare fäste i sinnet.

För att det ska bli en bra start på ens viktminskning ska man till en början lyssna på skivan och speciellt den lilla hypnosdelen varje dag. Det kommer göra det lättare att avstå från choklad och annat onyttigt. Det hela avslutas med orden Om man följer programmet konsekvent så kommer man ganska snart upptäcka att det är roligt att banta.

Vi får väl se hur det är med den saken. Skivan var inte i bästa skick så den ligger just nu under lim för att se om jag kan få bort lite av skiten.

 

