Etiketter

,

 köket, rutig duk, köksstolar 
Så det gick snabbt och lätt på sjukhuset. Så pass snabbt att när jag kom ut och skulle avsluta parkeringen i automaten så drog den inget från mitt konto. Så det var bara att åka till affären, där jag gjorde en del fynd i ät-snart-hyllan (det lönar sig alltså att vara tidigt ute), och sen hem för att invänta att Kretsloppan skulle öppna. 

Jag var ju lite orolig för att någon annan hade varit där efter mig och sett stolarna och köpt med, men när jag kom dit så stod de där i hörnan och väntade. Och det är väl ganksa rimligt, de flesta som är ute efter köksstolar brukarleta efter minst fyra. Jag nöjer mig med två så det var en alldeles lysande affär för mig. Jag hade ju kollat på stolar när jag var på IKEA förra veckan och mer eller mindre bestämt mig för vilka jag skulle köpa. Nu fick jag två stolar för ett pris som var lägre än halva priset för en stol där nere. Plus att jag slapp köra till Helsingborg för att hämta hem dem. Dessutom är de väldigt lika de jag tittat på. 

Så nu är jag nöjd med mitt kök, nu har jag ordentliga stolar, det kändes när jag satte mig vid bordet efter att jag kommit hem. Jag kom ner lite lägre och genast var det så mycket bekvämare att sitta här. Vilket kommer medföra att jag kommer använda köket så mycket mer nu. En strålande affär för mig med andra ord. 

