Etiketter

, ,

 Ljus, morgon , kök, rutig duk 
Jag satte klockan på 05.30 i går kväll innan jag somnade. Eller försökte somna rättare sagt. Jag ville ha gott om tid på mig att i lugn och ro äta frukost, bläddra genom tidningen och duscha innan det skulle vara dags att köra till sjukhuset. Det står röntgen på schemat idag. Sista, förhoppningsvis, steget för att se så att den där lunginflammationen håller sig borta. 

I vanlig ordning hade jag svårt att sova i natt, så nu sitter jag här lite smått stressad och äter lite frukost och funderar över sakernas tillstånd. Idag blir jag förhoppningsvis med köksstolar, något som jag längtat ganska länge efter. Jag har min mormors antika stolar som är vackra och fyller sin funktion men de är inte de allra mest sittvänliga med sina bryskt raka ryggar. Sen ska jag försöka att hålla mig ifrån att vila middag. Hantverkarna i lägenheten på bottenplan är redan igång, de kommer effektivt hålla mig från sömn under dagen. Det är i det här fallet bara bra som sagt. 

Nästa vecka är jag på jobbet vid den här tiden. Då har jag redan ätit och duschat. Kaffet står och puttrar i bryggaren. Det känns ovant att jag skulle vara så pigg så tidigt att jag ska klara det. Men lönen lockar, cashen ska in, så att säga.

Det är mulet men det ljusnar ut över havet efter nattens åska och regn. Det verkar som att det blir en ganska behaglig dag att bära runt på stolar i. Mormors stolar får vila i källaren ett tag, jag har inte hjärta att göra av med dem riktigt än för de är vackra, men plats för dem har jag inte. I alla fall inte just nu.