Etiketter

, , ,

Österöö fårfarm, fika 
Planen var att tvätta under eftermiddagen. Men när jag vaknat och låg i sängen och gick genom Facebook och Twitter kom ett sms in med frågan om jag kunde tänka mig att åka ut i naturen för en lunch och senare en fika. Givetvis med en blinkning till mitt inlägg igår kväll. 

Så blev det, tvättiden bokades om och ingen är egentligen gladare än jag, i alla fall fram till i morgon eftermiddag när jag måste ta tag i det.

Turen gick mot Varberg för en tänkt lunch vid vatten. Men vädret gjorde att det var en hel del folk vid kusten om man inte kände för att sätta sig på Surfers Saloon men det kändes som att vi skulle höja medelåldern och öka mängen tyg rejält, så vi åkte vidare. 

I stället föll valet på Burger King. Så där satt vi granne med en rondell och mumsade i oss. Då kom förslaget att åka till Öströö fårfarm för att fika. Så vi hoppade in i bilen och styrde söderöver innan vi åkte ut i skogen. Och där fanns Öströö fårfarm. En gård med får, en liten butik, ett café med lokal ostkaka som serverades med punchblåbär och inte att förglömma så fanns det wifi!

Så där kunde man sitta, i skuggan under ett träd, någonstans mitt ute i ingenstans och ändå ha komtakt med omvärlden. Någon har helt enkelt tänkt till så att en internetberoende kan få sin fix även ute i fårhagen. De hade även rumdtur på ägorna, något de kallade fårsafari, man satt helt enkelt i varnar och åkte runt och fick allt förklarat genom högtalare. Perfekt för sådana förslappade stadsbor som en annan, man behöver inte bekymra sig om får som försöker äta upp en eller var man ska sätta fötterna. Inte för att jag åkte med, det var ju fullt med barn. 

