Etiketter

, ,

Det är kvavt idag, en tur ner till tvättstugan och man härligt äckelklibbig. Men det är inget en stund i duschen inte löser förvisso. 

Tog en busstur till centrum idag, det är cityfestival och när något händer så får man ju ta sig dit och se vad det är. Uppmuntra stadens försök att dra till sig turister till centrum helt enkelt. Det var väl mer eller mindre som väntat. Mycket folk, langos, tivoli och försäljning av diverse pryttlar. Ett par scener hade de smällt upp ocksåäven om ingen stod på dem när jag gick förbi. 

Det är sällan något som lockar mig egentligen men som sagt, när det händer något så får man se till att stötta det så att det även i framtiden händer saker som livar upp stan. Även om det inte alltid är i min smak. 

När jag kom hem låg det ett brev från läkaren på hallmattan. Svaret på min röntgen som jag genomgick häromdagen. 

”Slutsvar på röntgen av lungorna visar förbättring. Lite kvarvarande rester efter tidigare infektion utan komplikationer.” 

Okej det är bättre alltså. Men det finns rester kvar av infektionen, vad är det för rester? Glömde de städa innan de flyttade ut? Är det något jag kommer känna av? Läker det ut? 

Ja det är inte utan att jag är lite frågande till vad de menar egentligen. Det har blivit bättre och det är ju positivt. Men om det finns rester kvar betyder det att jag löper större risk att drabbas igen? 

Det där med slutsvar var kanske inte så mycket slutsvar ändå. 

