Etiketter

, ,

Igår var jag så glad. Jag fick under dagen ett sms om att jag hade ett paket att hämta ut. Jag had beställt en penna och den låg på Maxi och väntade på mig. Och vilken vacker penna det är Twsbi Diamond 580 med en EF spets. 

 Twsbi diamond 580, Reservoarpenna, Reservoar pen  

Ingen bläckpatorn behövs, man suger upp bläcket i pennan via ett kolvsystem. Mycket behändigt och man behöver inte tänka på att köpa hem rätt sorts bläckpatroner. Samtidigt som jag beställde pennan beställde jag givetvis bläck till den också. Men eftersom det märket jag ville ha inte fanns på den sidan där jag köpte pennan så fick jag beställa från en annan försäljare. Båda ligger i Sverige och båda hade varorna hemma. Jag gjorde beställningarna i onsdags med knappt 15 minuters mellanrum. Igår fick jag pennan, jag fick också då ett meddelande att bläcket var skickat. 

 Twsbi Diamond 580, EF nib 
Så jag tänkte i mitt stilla sinne att då får jag ju bläcket idag. Något som verkligen tilltalade mig, eftersom att jag då skulle ha hela helgen på mig att leka med min nya penna. Har min bläckflaska med J. Herbin Terre de Feu kommit till mig idag? Givetvis inte. Så jag får sitta här och studera min nya, fina penna på avstånd. Jag vill inte fylla den med det Lamy bläck jag har efter som det inte var så jag hade tänkt. 

 Twsbi Diamond 580 Display case 
Den ligger där i sin lilla box och bara väntar på att få bli använd. Men det blir inte av denna helgen, och på måndag, när bläcket lär dyka upp, drar jobbet igång. Då har jag inte riktigt tiden att sätta mig med den och avslappnat undersöka den.

Så nära men ändå så långt borta. 

 

