Etiketter

, , ,

Det var en omställning att gå upp vid fem på morgonen när man i stort sett inte varit uppe före åtta på två månader. Men det gick, kunde ju ta det lite lugnt för planen var att ta bussen in till stan för att gå sista biten. Med dator och ett par böcker och en kasse med kläder kändes det som en bra deal. 

Att sitta och koncentrera sig på kursplaner och diskutera vem som gör vad är ju inte det lättaste, släng sen på att ventilationen var avstängd när vi kom så kan man nog säga att jag var ganska mör när klockan blev fyra idag. Men då vaknade jag till lite. Bläcket hade ju kommit till posten så det var bara för mig att svänga inom och hämta upp det på vägen hem. 

 J. Herbin , Terre du Feu, bläck, Inc 
Efter att jag fixat med mat och disk och annat otrevligt så var det dags att prova vad det gick för. Så nu. Har jag suttit och skrivit på diverse olika sorters papper. Och upptäckte till min glädje att kombinationen av en Twsbi Diamond 580 EF med J. Herbin Terre du Feu bläck funkar riktigt bra på de flesta typer av papper, från billigt skrivarpapper till mina gamla fina Lessebo papper.   

Twsbi Diamond 580 EF, J Herbin Terre du Feu Jag gillar dessutom färgen på bläcket riktigt mycket. Terre du Feu betyder ju land av eld och det är en rödbrun färg som skiftar i mättnad beroende på vilket papper jag använder. Och pennan tar en hel del bläck, jämfört med de andra pennor jag har som förlitar sig på patroner eller fyllbara patroner. Det känns ju skönt när man ska skriva en del eller ska någonstans och inte vill plocka med sig bläckflaskan. 

Så jag kan ju säga att jag är nöjd med mina köp, trots att jag fick vänta hela helgen på att få prova dem. Men det kommer bli en väl använd penna som jag förhoppningsvis får njuta av i många år. 

