Etiketter

, , ,

Två arbetsdagar avklarade och det känns verkligen i kroppen att man är igång igen. Man är inte van vid att hålla koncentrationen uppe så länge och så många bollar i luften. Det är ju en del som ska lösas inför varje uppstart. Mycket saker som flyter just nu som vi ska få fast. Helst innan måndag.

Nu är beslutet taget, jag ska bli student på Linnéuniversitetet. Efter lite övervägande och velande så föll det sig så, främst eftersom att jag då blir klar på två år. I Kristianstad tar det tre år och förklaringen är att Linnéuniversitetet kör sin utbildning även över sommaren så man kortar av utbildningstiden en hel del. Det tilltalar mig, samtidigt ser jag ut att få ett ganska gynnsamt schema på jobbet det här året, borta är de härliga dubbellektionerna när vi skulle undervisa två klasser i två olika ämnen samtidigt. Inte sällan föll det sig så att en klass skulle arbeta praktiskt och en teoretiskt. Det är svårt att lära ut ritningsläsning och hjälpa någon i en fräs samtidigt. Det var bara en sak jag lärde mig under förra året.

Så Växjo och Kalmar är ställen jag kommer besöka tämligen regelbundet. Så pass att min kollega som är på väg att avsluta sin utbildning svurit dyrt och heligt att inte återvända till Kalmar på många år.

Fan man inser nu hur isolerad man är när man börjar jobba. Har ju inte haft tid att kolla om det har hänt något i världen idag, frekvensen på att kolla Facebook och Twitter har för min del rasat till en otroligt låg nivå de senaste dagarna. Just nu är jag för trött i skallen för att ens kunna bry mig om så himmeln var på väg att störta ner över oss. Jag kommer nog märka om det händer något jag måste ta ställning till.

