Jag har varit hemma i drygt elva timmar. Ännu har jag inte packat upp mer än precis det jag behöver. Å andra sidan har jag diskat bestik, tallrikar och glas i långa banor. Och då har jag inte ens börjat att titta på röran som är min balkong. Men det finns tid och det finns plats. 

Jag måste köpa någon form av köksbord. Ett klaffbord som jag ska lägga en vaxduk på. Detta föranleder således ett besök på IKEA inom en inte allt för lång framtid. 

Äntligen har jag fått lite uttag vid diskbänken, så nu kan jag ha vattenkokaren där istället för på bordet. Det gör ju att en del av oredan förflyttas och förhoppningsvis blir till reda isället. 

Spisen funkar till belåtenhet, jag lyckades använda den och trots att det luktade skumt när jag drog igång ugnen och plåten slog sig när värmen kom igång så blev det en middag av det.

Nu ska jag sätta mig och kolla True detective och njuta av rosévinet. Det tycker jag att jag har förtjänat.